Att bli kär på gamla dar

Om problem med samlevnad och att hitta en partner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36981
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by memphis »

amandara wrote: 05 Oct 2021, 14:53 Jag är medlem på badoo. Permanent medlem tror det kostade 400. Kass. Helt oseriöst. Gamla gubbar på 70-75 år lajkar mig. Ja jag är inte särskilt aktiv och lajkar själv. Men min erfarenhet av nätdejting = kass. Helt oseriöst. Fuck for a night. Töm och glöm.
Du kanske skulle prova en annan sajt innan du dissar det totalt? Jag har sett flera personer hitta den rätte på datingsidor. Synd att de oftast kostar pengar dock.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13276
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by amandara »

memphis wrote: 06 Oct 2021, 18:41
amandara wrote: 05 Oct 2021, 14:53 Jag är medlem på badoo. Permanent medlem tror det kostade 400. Kass. Helt oseriöst. Gamla gubbar på 70-75 år lajkar mig. Ja jag är inte särskilt aktiv och lajkar själv. Men min erfarenhet av nätdejting = kass. Helt oseriöst. Fuck for a night. Töm och glöm.
Du kanske skulle prova en annan sajt innan du dissar det totalt? Jag har sett flera personer hitta den rätte på datingsidor. Synd att de oftast kostar pengar dock.
Jo. Jag vet oxå folk som träffats på nätdejt. Det kan lyckas. Det känns bara inte som rätt väg för mig, baserat på mina erfarenheter. Såklart finns det bra folk därute. Men jag har träffat några som jag inte funkat med och när man messar med folk.
Luusje
Niobmedlem
Posts: 287
Joined: 24 Jul 2021, 22:50

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by Luusje »

Min man är nästan 2 år yngre än jag. I början tyckte jag att det var lite konstigt att han var lika gammal som min lillasyster. Men nu, nästan 25 år senare är han i alla fall mycket gråare i håret än jag och skilnaden i ålder betyder ingenting längre.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by Klankedinken »

jag har provat dejtingsite.. Jag köpte till och en månad i guld för 250 kr.. Visade sig att alla som intresserade av mig antingen var killar eller tjejer från asien.. Inte särskilt lyckat.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36981
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by memphis »

Fick just ett meddelande från en gammal vän och hon skrev att hon träffat en ny man. Då finns det hopp för hon måste vara i 75- årsåldrrn nu.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by Klankedinken »

memphis wrote: 26 Oct 2021, 18:59 Fick just ett meddelande från en gammal vän och hon skrev att hon träffat en ny man. Då finns det hopp för hon måste vara i 75- årsåldrrn nu.
Tror du är för kräsen memphis!
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36981
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by memphis »

Ja lite kräsen ska man nog vara. Inte byta ner sig.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by Klankedinken »

memphis wrote: 27 Oct 2021, 14:23 Ja lite kräsen ska man nog vara. Inte byta ner sig.
Du vill toppa ditt gamla byte?
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36981
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by memphis »

Absolut. Det ska bli bättre och bättre inte sämre och sämre!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36981
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by memphis »

Min mormor bytte ner sig på gamla dar. Men det var inte möjligt att hitta nån som morfar. Så hon nöjde sig med mindre och träffade en ny man. Han var väldigt tråkig i jämförelse med morfar, men det var ett sällskap iallafall.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37205
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by Geta »

Min mormor bytte också ner sig, när hon blev änka.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by Klankedinken »

memphis wrote: 27 Oct 2021, 14:55 Absolut. Det ska bli bättre och bättre inte sämre och sämre!
Det jag reagerade på var att det lät som att du tyckte det skulle va bättre personer än om förra..
Post Reply