Att bli kär på gamla dar

Om problem med samlevnad och att hitta en partner.

Moderator: Moderator 1

Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by Klankedinken »

amandara wrote: 19 Feb 2022, 19:08 Jag har väl 10 kanske. Att jobba i vården som sjukgymnast som jag är utbildad till hade varit tufft. Jag brann för mitt kall och hade nog rett ut det om jag hade jobbat på vårdcentral som jag ville. Slutenvården var inget som funkade för mig, för många och för sjuka människor - en del dog och sånt hade jag svårt att lägga bakom mig. Både lidandet inför döden och att folk dog på löpande band. Nu brinner jag inte längre för att hjälpa människor längre och jag har inte heller något yrke. Med den energi man har räcker det med ett fåtal att engagera sig i.
Jag märker att min uppmärksamhet söker sig till det som är intressant.. Sen bryr jag mig inte om vad jag tänker på för om jag låter mitt huvud välja så känner jag mig till freds! Det är att våga va sig själv på enklaste vis och även det jag kallar meditation!
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by amandara »

Det är ju sunt att din uppmärksamhet söker sig till det du tycker är intressant. Då vågar du vara dig själv. Jag tror att det är värdefullt att vara sann. Däremot behöver man inte säga/uttrycka allt man känner och tänker. Man får ha lite självcensur därvidlag. Jag upplever dig som bitvis filterfri.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by Klankedinken »

Kan jag verkligen va.. men jag har inget exempel och oftast som alltid finns en orsak..
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by amandara »

Ibland får man bara behärska sig. Det gör alla andra i världen oxå.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by Klankedinken »

amandara wrote: 19 Feb 2022, 19:33 Ibland får man bara behärska sig. Det gör alla andra i världen oxå.
Det krävs mod att stå på dig.. jag tänker inte svara på en lös anklagelse!
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12258
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by zoegas »

Jag har fått 11 likes på en månad med Tinder.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by Klankedinken »

zoegas wrote: 23 Feb 2022, 21:07 Jag har fått 11 likes på en månad med Tinder.
Jag har fått en ny men jag tänker inte betala igen för att se vem det är..
Jag vill bara träffa dom jag gillar och dom flesta som gillar mig är jag inte intresserad av..
Många vill bara "resa och ha någonstans att bo"... Som Maudi från sydafghanistan!
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by amandara »

Jag får likes kontinuerligt. Av gubbar på 75 som skriver att de är 57. Hur smickrande på en skala?
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by Richard »

Jag har kvar min kontaktannons på Happypancake, men har skrivit typ att det är ytterst sällsynt att jag blir kär. Söker mer väninnor som man kan typ se film med eller gå ut o äta med, men som möööjligen kan leda till nått mer...

Hade glömt att jag hade den, men den får väl ligga kvar. Jag uppdaterade min bild från när jag var överviktig nu i.a.f. När jag var runt 20 år träffade jag en tjej på Spraydate, men hon blev sur när jag gick o la mig i soffan istället tillsammans med henne i sängen när hon skulle sova hos mig. Men vi hade redan kyssts, så det kunde nog ha blivit nått. Men jag kan inte tolka sådana signaler, tror det är min asperger. Har sällan haft sex, men var o besökte en swingersklubb med en väninna en gång, men det var inget för mig, ändå gick vi dit en gång till.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by Klankedinken »

Richard wrote: 24 Feb 2022, 19:17 Jag har kvar min kontaktannons på Happypancake, men har skrivit typ att det är ytterst sällsynt att jag blir kär. Söker mer väninnor som man kan typ se film med eller gå ut o äta med, men som möööjligen kan leda till nått mer...

Hade glömt att jag hade den, men den får väl ligga kvar. Jag uppdaterade min bild från när jag var överviktig nu i.a.f. När jag var runt 20 år träffade jag en tjej på Spraydate, men hon blev sur när jag gick o la mig i soffan istället tillsammans med henne i sängen när hon skulle sova hos mig. Men vi hade redan kyssts, så det kunde nog ha blivit nått. Men jag kan inte tolka sådana signaler, tror det är min asperger. Har sällan haft sex, men var o besökte en swingersklubb med en väninna en gång, men det var inget för mig, ändå gick vi dit en gång till.
Jag är också sådär.. träffade en tjej när vi var kring 20.. vi låg och hånglade i 2 timmar sen tröttnade hon eftersom jag inte var tillräckligt "på"... Försökte lägga mig tillsammans i sängen men det kändes så fel så jag gick och la mig på soffan!
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18117
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by Krokus »

Kommunikation är bra! :)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by Klankedinken »

Läste om en kille som var lik kvinnor.. Han tyckte kel var bättre än sex! Kanske är jag också så?
Post Reply