Mat och stabilitet

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23518
Joined: 10 May 2021, 16:12

Mat och stabilitet

Post by Zoidar »

Märker ni av att ni blir mindre stabila när ni äter mindre och mer stabila när ni äter mer? Det tycks vara så för mig. Lite trist, men för min psyke bör jag nog inte äta för lite. Hur kan jag då nå toppform? Antar att jag får röra mig mer....
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18743
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Mat och stabilitet

Post by Krokus »

Vet faktiskt inte. När jag hade min psykos år 2006 åt jag rätt dåligt. En hel del yoghurt men inte alltid lagad mat, det fanns inte på prioriteringslistan att laga mat dagligen.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37244
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mat och stabilitet

Post by Geta »

Det är inte lätt att bli stabil med mat vid hög antipsykotikados.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Martina
Litiummedlem
Posts: 352
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Mat och stabilitet

Post by Martina »

När jag äter för lite får jag mer ångest. Det kan tyvärr vara jobbigt. Tyvärr ökar ju en del medeciner hungern som vi vet. Så jobbigt
Martina
Litiummedlem
Posts: 352
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Mat och stabilitet

Post by Martina »

Motion tycker jag också stabiliserar lite om den inte är för intensiv.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23518
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Mat och stabilitet

Post by Zoidar »

Martina wrote: 01 Oct 2021, 16:34 Motion tycker jag också stabiliserar lite om den inte är för intensiv.
Styrketräning är stabiliserande.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Mat och stabilitet

Post by Cosmos »

Fysisk aktivitet är stabiliserande, minskar ångest och depression och gör en piggare. Tyvärr kan jag inte gå få fort numer så det fungerar inte.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Post Reply