Hur ser dina psykoser ut?

Moderator: Moderator 1

Psykosers innehåll kan variera eller vara samma som tidigare. Hur ser dina psykoser ut?

Liknande innehåll
12
63%
Annorlunda innehåll
7
37%
 
Total votes: 19

amandara
Osmiummedlem
Posts: 13097
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Hur ser dina psykoser ut?

Post by amandara »

Asså. Skäms. För saker jag sagt och gjort under min (korta) paranoida psykos. Jag ser konspirationer och sammanhang där inga sammanhang finns. Det kunde ha varit värre, jag har inte gjort bort mig så mycket - men varit otrevlig mot några - utifrån mina paranoida idéer och tankebanor. Usch. Nu måste jag samla ihop skärvorna och ställa saker till rätta - det är särskilt en relation till en kär vän som jag sabbat. Om det ens går att reparera. Dubbelusch för att må dåligt i psykos och affektiva symtom. Skämmes.....
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21729
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Hur ser dina psykoser ut?

Post by MsTibbs »

Det vanligaste är väl att jag är ”normal” men upplever saker som att folk ropar från gatan/rummet intill, spindlar på väggen…
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22907
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur ser dina psykoser ut?

Post by Zoidar »

amandara wrote: 04 Apr 2023, 19:48 Asså. Skäms. För saker jag sagt och gjort under min (korta) paranoida psykos. Jag ser konspirationer och sammanhang där inga sammanhang finns. Det kunde ha varit värre, jag har inte gjort bort mig så mycket - men varit otrevlig mot några - utifrån mina paranoida idéer och tankebanor. Usch. Nu måste jag samla ihop skärvorna och ställa saker till rätta - det är särskilt en relation till en kär vän som jag sabbat. Om det ens går att reparera. Dubbelusch för att må dåligt i psykos och affektiva symtom. Skämmes.....
Vet man skäms, men det är inte ditt fel, det är sjukdomens.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13097
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Hur ser dina psykoser ut?

Post by amandara »

Zoidar wrote: 04 Apr 2023, 21:58
amandara wrote: 04 Apr 2023, 19:48 Asså. Skäms. För saker jag sagt och gjort under min (korta) paranoida psykos. Jag ser konspirationer och sammanhang där inga sammanhang finns. Det kunde ha varit värre, jag har inte gjort bort mig så mycket - men varit otrevlig mot några - utifrån mina paranoida idéer och tankebanor. Usch. Nu måste jag samla ihop skärvorna och ställa saker till rätta - det är särskilt en relation till en kär vän som jag sabbat. Om det ens går att reparera. Dubbelusch för att må dåligt i psykos och affektiva symtom. Skämmes.....
Vet man skäms, men det är inte ditt fel, det är sjukdomens.
Ja jo så är det ju.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13097
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Hur ser dina psykoser ut?

Post by amandara »

Jag blir psykotisk av hen. Undertoner. Nyanser. Gliringar och outtalade konflikter. Dubbla meningar och dubbla budskap. Makes my brain bleed.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13097
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Hur ser dina psykoser ut?

Post by amandara »

Tänk att jag växte upp med. Psykopaten. Den spänningen. Alltid, iluften. Om att tassa barfota på krossat glas som barn. Det spänningsfältet. Att ligga vaken på helspänn. Att aldrig kunna sänka garden. Aldrig vara sårbar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur ser dina psykoser ut?

Post by Fantasio »

Blev inlagd i september. Trodde jag hörde till sekterister, eller vad det kallas. Jag var en storslagen protestant som kämpade mott påven och IRA. Gick runt på avdelningen och sjöng "loyalist songs", jag kan några stycken. Bland annat "50 pence flute". Lyssnade på den och andra låtar om och om igen precis innan inläggningen och lärde mig dem utantill. Trodde katoliker åkte runt runt mitt kvarter och bombarderade mig med strålar. Annars brukar mina psykoser innefatta utomjordingar.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8068
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Hur ser dina psykoser ut?

Post by wasp »

Röster och åter röster. Mitt huvud pratar!!
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3413
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Hur ser dina psykoser ut?

Post by 1Dave »

Brukar bli paranoid.
User avatar
björk
Tuliummedlem
Posts: 3939
Joined: 10 May 2021, 15:42

Re: Hur ser dina psykoser ut?

Post by björk »

Som man tar Sej igenom tuggummi smet med 0 ork
Post Reply