Hur ser dina psykoser ut?

Moderator: Moderator 1

Psykosers innehåll kan variera eller vara samma som tidigare. Hur ser dina psykoser ut?

Liknande innehåll
12
63%
Annorlunda innehåll
7
37%
 
Total votes: 19

User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Hur ser dina psykoser ut?

Post by Nobel »

Under mina psykoser så förvrids ansikten.

För den som är nyfiken, ungefär såhär ser jag ansikten när jag är i den akuta fasen.

Image

Och främlingars ansikten förvrids till ansikten på personer som jag känner igen. Det är konstigt. Då börjar en ifrågasätta verkligheten. Inte konstigt att paranoian späds på när en faktiskt ser personerna som "förföljer" en. It is all inside your mind.
'cause the freak inside controls my mind
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4273
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Hur ser dina psykoser ut?

Post by yrväder »

Obehagłigt Nobel att se ansikten så förvridna.
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Hur ser dina psykoser ut?

Post by Nobel »

Ja, det är inget jag skulle önska ens min värsta fiende.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35500
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Hur ser dina psykoser ut?

Post by memphis »

Jag har en tendens att när jag är sjuk dela upp världen i gott och ont. Jag har trott att alla möjliga personer är djävulen. Bland annat Kim Kardashian. Och Hugh Heffner.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35972
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hur ser dina psykoser ut?

Post by Geta »

När jag är psykotisk upplever jag många människor som stereotypa men
det finns undantag av människor som är mer levande.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Hur ser dina psykoser ut?

Post by Nobel »

Insåg för tre dagar sedan hur mycket jag förträngt av mina psykoser. Enda anledningen till att jag kan minnas delar är för att jag skrev ner detaljer när jag precis påbörjat samtalsterapi med psykolog. Föredrar att ha förträngt det mesta, det är nog en av anledningarna till att jag mår bättre idag.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12247
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Hur ser dina psykoser ut?

Post by zoegas »

När jag läser dessa historier så tror jag inte att det är psykoser jag drabbats av. Det är något annat mer åt delerium hållet.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35972
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hur ser dina psykoser ut?

Post by Geta »

Det tjänar väl inget till att minnas sina psykoser i detalj. Psykiatrin har
aldrig varit intresserad av mina psykoser.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Hur ser dina psykoser ut?

Post by Krokus »

Ibland funderar jag på om det verkligen har varit psykos som jag har haft. På äldre dagar tror jag det lika gärna kan ha varit något åt ptsd-hållet. Men samtidigt tror jag på telepati, synkronicitet och ser mönster. Min stämpel i pannan är schizotyp.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Hur ser dina psykoser ut?

Post by Cosmos »

Jag har funderat på om jag har ett fenomen som kan kallas synchroncitet )?vet inte hur det stavas.) Jag kan höra ljus. Lite irriterande när jag kör bil och alla blinkers hörs i huvudet, inte tyst för en sekund. Men det är bra för koncentrationsförmågan. Man riskerar aldrig att somna framför ratten. Mest påtagligt är det här vid rörligt ljus, inte ett stilla.

Jag hörde en någon form av radioläkare som blev tillfrågad om det här. Hon sade att det uppstod av en abnormitet i hjärnan. Jaha, så kul var det.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Leakim97
Rodiummedlem
Posts: 24649
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Hur ser dina psykoser ut?

Post by Leakim97 »

Nobel wrote: 28 Mar 2022, 20:28 Under mina psykoser så förvrids ansikten.

För den som är nyfiken, ungefär såhär ser jag ansikten när jag är i den akuta fasen.

Image

Och främlingars ansikten förvrids till ansikten på personer som jag känner igen. Det är konstigt. Då börjar en ifrågasätta verkligheten. Inte konstigt att paranoian späds på när en faktiskt ser personerna som "förföljer" en. It is all inside your mind.
Liknande för mig Nobel. Människors ansikten på avdelningen blev förvridna och elaka tuffandes emot mig. Det var det värsta jag varit med om ramla ihop på golvet och kunde inte andas
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21112
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Hur ser dina psykoser ut?

Post by MsTibbs »

Jag såg en vattenfontän, smal och hög som lyktstolpe! Jättefin!!!
In a world where you can be anything, be kind.
Post Reply