Vill inte gå och lägga mig

Moderator: Moderator 1

User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vill inte gå och lägga mig

Post by Cosmos »

Nej, har inte pratat med polisen. Tänkte om jag skulle prata med hyresvärden och berätta att det är massor av folk och fä som springer in och ut i en lägenhet på tredje våningen särskilt på kvällarna. Antar att det kan vara dom.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Vill inte gå och lägga mig

Post by Nobel »

Cosmos wrote: 17 Nov 2021, 23:00 Är rädd för natten just nu efter att i förrgår natt råkade ut för påringningar på min dörr och också på porttelefonen. Vid en av påringningarna gick jag fram till dörren och gluttade försiktigt med bara halva dörrögat. Det var helt svart. Vår trapp badar i ljus så uppenbarligen var det någon som höll för ögat. Igår natt fick jag ta två Sobril för att kunna somna. Känner mig redan obehaglig till mods inför natten.
Låter psykotiskt. Hade liknande upplevelser under psykos. Tror inte det är någon som är ute efter dig, det är bara feltolkningar av verkligheten. Tur att du hade läkemedel som kunde lugna dig och får dig att somna oml

Har en del drömmar som är återkommande flera nätter i rad då jag är i en obehaglig sits. Vaknar somnar om men drömfanet fortsätter.då tar jag mig Zolpidem. Som slöat ner verksamheten och låter mig so.na utan traumatiska upplevelser.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vill inte gå och lägga mig

Post by Cosmos »

Jag tror att återkommande drömmar betyder något olöst i vårt inre. Det sade Freud.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1780
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Vill inte gå och lägga mig

Post by Inwatto »

Ja, kommer man på vad de återkommande drömmarna handlar om egentligen, så försvinner de.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vill inte gå och lägga mig

Post by Fantasio »

Jag har ofta samma dröm. Det är min sista dag på jobbet och jag måste skynda mig att samla ihop mina saker innan arbetsdagens slut. Jag har så här tio år senare ännu inte landat i att jag på ett fult sätt fick sparken.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vill inte gå och lägga mig

Post by Cosmos »

Jag har inte fattat det så att du fick sparken. Du kanske missförstod samtalet.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vill inte gå och lägga mig

Post by Fantasio »

Jo, jag fick sparken. Blev då sjukskriven permanent eller vad det heter.
Post Reply