Fontänhuset vill inte veta av mig

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23361
Joined: 10 May 2021, 16:12

Fontänhuset vill inte veta av mig

Post by Zoidar »

Stämmer väl inte helt. Men fått känslan att jag inte är tillräckligt aktiv där och är därför inte välkommen. Pratade med personal där i telefon idag. Hon undrade om jag var medlem. Kändes inte bra alls. Har ju varit medlem där i flera år. Sen arbetade jag för mycket för få gymkort via Fontänhuset. "Det är till för dem med lite pengar" sa hon. Hon vet ju inte min ekonomi heller eller hur mycket jag jobbar. Jag bryr mig inte om deras gymkort, men vill känna mig välkommen. Jag är kanske för frisk, då jag klarar jobba.
Last edited by Zoidar on 14 Oct 2021, 18:52, edited 2 times in total.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13225
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Fontänhuset vill inte veta av mig

Post by amandara »

Det är lätt att känna sig ovälkommen, om något går emot. Du är välkommen precis lika mycket som alla andra. Det är en rättighet och frihet som du har. Vik inte ner dig från den.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23361
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Fontänhuset vill inte veta av mig

Post by Zoidar »

Du vet, känner man inte sig välkommen går man inte dit.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13225
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Fontänhuset vill inte veta av mig

Post by amandara »

Jag har haft en sån incident på målarverksamheten. Min plats blev ifrågasatt av chefen, för att jag haft hög frånvaro. Att det varit corona räknade inte chefen med. Jag har från socialtjänsten beslut om att jag har en plats där, och att frånvaron är förståelig tfa corona. Men att överhuvudtaget bli ifrågasatt. Men jag knöt näven i fickan och tänkte: jag har min rätt. Jag är inte där för chefen utan för kompisarna. Men jag kände oxå - jag slutar. Men jag vill inte missa kompisarna eller den kreativa arenan. Så jag kör över chefen och går dit ändå. Men det har såklart varit en del kval och känsla av att jag skiter i det, om jag ändå inte är välkommen. Fundera på vad det är med fontänhuset som gör att du vill gå dit. Gör dig beredd på kamp, mentalt.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23361
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Fontänhuset vill inte veta av mig

Post by Zoidar »

Det är fin gemenskap där. Det jag gillar. Fast de flyttade till ett större hus och det är inte alls lika trevligt och personligt.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37071
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Fontänhuset vill inte veta av mig

Post by Geta »

Kan det inte vara tecken på paranoja som du tänker i frågan?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23361
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Fontänhuset vill inte veta av mig

Post by Zoidar »

Geta wrote: 14 Oct 2021, 19:10 Kan det inte vara tecken på paranoja som du tänker i frågan?
Svar ja! Men känns så oavsett.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13225
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Fontänhuset vill inte veta av mig

Post by amandara »

Är det bra som fontänhuset levererar större än den negativa feedback du fått? I så fall - gå dit, och ignorera den negativa personen. Du har ju andra där som bär dig.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Fontänhuset vill inte veta av mig

Post by Klankedinken »

Zoidar wrote: 14 Oct 2021, 19:12
Geta wrote: 14 Oct 2021, 19:10 Kan det inte vara tecken på paranoja som du tänker i frågan?
Svar ja! Men känns så oavsett.
Tror att det är svårt att lita på vart man har folk om man inte träffar dom så ofta.. Eftersom du tänker på platsen kanske du ska dyka upp och stanna så länge du känner för det? Det kan va värt att prova för att se?

Jag vet inte riktigt vad fontänhuset är för något men jag har svårt att tro att dom har något emot dig.. Det är nog tilliten som spökar och den kan du jobba på, enklast är att ta mod till dig och gå dit!

Vill du vara där?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23361
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Fontänhuset vill inte veta av mig

Post by Zoidar »

Jag får väl gå dit imorgon och kolla läget.

https://www.sverigesfontanhus.se/
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13225
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Fontänhuset vill inte veta av mig

Post by amandara »

Jag var på studiebesök på fontänhuset i Göteborg för ca 20 år sen. Det var Miltonpengar som kliniken fick och jag och en tjej till fick följa med bland all personal.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4300
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Fontänhuset vill inte veta av mig

Post by yrväder »

Kan samtidigt förstå personen från Fontänhuset om du efterfrågar gratis gymkort. Du äter ofta ute, du brukar nikotin sugtabletter, du har både sjukersättning och bostadstillägg och enligt vad jag läst betalar bostadstillägget större delen av hyran plus att du har lön . Snarare du som får inse att du har det bättre ställt ekonomiskt än många andra har det som går på Fontänhuset och då är de i bättre behov av gratis gymkort.
Post Reply